07 december 2021

Jaarbeurs gaat voor gezond en duurzaam horeca assortiment samen met Greendish

Utrecht, 1 december 2021 - De Koninklijke Jaarbeurs in Utrecht is een partnership aangegaan met adviesbureau Greendish.

Vanaf nu helpt Greendish om het voedselaanbod van de Jaarbeurs te verduurzamen. Dit betekent dat zij op basis van metingen en data inzichtelijk maken en adviseren welke stappen Jaarbeurs kan zetten naar een duurzamer en gezonder aanbod. Naast het optimaliseren van inkoop en menu, wordt er gemeten hoeveel voedsel wordt weggegooid om efficiëntere keuzes te maken en voedselverspilling tegen te gaan. Ook doorlopen de keukenteams van Jaarbeurs de Greendish Academy en worden zij begeleid in het aanpassen van het horeca assortiment tijdens grote beurzen en events. De Jaarbeurs wil eind van dit decennium de meest duurzame congres- en evenementenlocatie van Europa zijn.

Greendish is op 1 april 2021 verhuisd naar de Jaarbeurs Innovation Mile (JIM), gevestigd op de zesde verdieping van het Beatrixgebouw van de Jaarbeurs. Tussen andere innovatieve en creatieve scale-ups, voelt Greendish zich als een vis in het water.

Directeur en oprichter Joris Heijnen van Greendish vertelt: “Bij de Jaarbeurs komen ruim 2,3 miljoen bezoekers per jaar. Dat zijn heel veel eetmomenten waar we gezamenlijk impact kunnen maken. We zijn dan ook trots om samen met Jaarbeurs onze missie te versnellen door gezonde en duurzame voeding voor alle bezoekers en medewerkers beschikbaar te maken.

Ook Chief Sustainability Officer van de Jaarbeurs, Marloes van den Berg, is trots op het nieuwe partnership: “Deze samenwerking ligt volledig in lijn met onze strategie: De meest duurzame congres- en eventlocatie van Europa worden. Samen met onze partners zoeken we binnen elk bedrijfsonderdeel naar de meest slimme en duurzame oplossingen. Voor onze horeca ambitie past Greendish hier uitstekend bij. Nu kunnen onze bezoekers, organisatoren en collega’s hier ook smakelijk van meegenieten.

Over Greendish
Duurzaam en gezond eten voor iedereen overal beschikbaar maken. Dat is de missie van Greendish, een snelgroeiende organisatie met wereldwijde ambities. Zij geloven dat ze deze grote verandering kunnen realiseren door kleine veranderingen op het bord. Met al meer dan 10 jaar ervaring helpen ze voedselaanbieders met innovatieve oplossingen in te spelen op de (blijvende) trend van gezond en duurzaam eten. Greendish adviseert bedrijven bij het samenstellen van een future-proof menu dat past binnen de grenzen van één planeet. Een menu dat lekker is, door gasten goed wordt gewaardeerd en ook goed is voor mens, dier en planeet.
Onlangs heeft Greendish de ‘Greendish 2050 Guidelines’ gelanceerd. Praktische richtlijnen om voedselaanbieders te helpen bij het samenstellen van een gezond, duurzaam en toekomstbestendig menu.

Over Jaarbeurs
Jaarbeurs gelooft dat groei begint met ruimte. Nieuwe kansen, nieuwe ervaringen en nieuwe ideeën ontstaan als mensen de ruimte krijgen elkaar te ontmoeten. In de ogen te kijken. Naar elkaar te luisteren. Met elkaar te praten. Als Jaarbeurs bieden én creëren we de ruimte voor jouw ontwikkeling. Als mens. Als organisatie. Als industrie. Dat doen we op een duurzame manier. En dat doen we zo slim mogelijk. Online en offline. In het centrum van het land, in het hart van de stad, met oog voor jou. Zodat jij op een verantwoorde manier snél verder kunt groeien.


Bijlagen en downloads

Jaarbeurs-greendish-contract-by-MichielTon-websize-7.jpg
Download bestand
Jaarbeurs-greendish-contract-by-MichielTon-websize-3.jpg
Download bestand