18 april 2024

Persbericht - Dutch Health Week overtreft verwachtingen met ruim 55.000 bezoekers

Utrechtse partijen kijken terug op succesvolle editie vol activiteiten verspreid door de stad

Utrecht, 18 april 2024 – Domstad Utrecht was afgelopen week het kloppend hart van mentale gezondheid en fitheid tijdens de Dutch Health Week. De organisatie en samenwerkende partijen kijken terug op een succesvolle editie met ruim 55.000 bezoekers. Van zondag 7 tot en met zondag 14 april vonden verspreid door de stad allerlei activiteiten plaats voor bewoners en zorgprofessionals. Van een sportles, een concert van het alzheimerkoor, een expositie bij de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU), een open dag bij bloedbank Sanquin tot verschillende zorgvakbeurzen bij Koninklijke Jaarbeurs. Tijdens Culturele Zondag Beating Heart, gaf burgemeester Sharon Dijksma het startschot van de Dutch Health Week. Audrey Wilschut, projectleider Dutch Health Week: “Het bruiste in de stad, de interesse in activiteiten was enorm. We hebben samen met veel Utrechtse organisaties, van klein tot groot, een mooie basis neergelegd voor volgende edities.”   

Dutch Health Week: een bruisende basis voor de toekomst
Dutch Health Week is een jaarlijks evenement in stad en regio Utrecht voor alle bewoners en zorgprofessionals. De week geeft de stad Utrecht de kans zich te presenteren als dé regio die het meeste wil bijdragen aan een gezonde, duurzame samenleving. ‘’De verwachtingen voor Dutch Health Week waren hooggespannen en zijn meer dan waargemaakt’’, aldus directeur-bestuurder Cor Jansen van Utrecht Marketing. ‘’Ik heb mij met groot plezier ondergedompeld in het veelzijdige programma dat eens te meer laat zien dat er in Utrecht niet alleen gesproken wordt over samen werken aan een gezondere, duurzamere toekomst, maar dat het hier elke dag niet aflatend opnieuw in de praktijk wordt gebracht.’’

Utrecht op ‘healthy’ reis: mentale en gezondheid en fitheid centraal
Verspreid door de stad, in diverse wijken, was er tijdens Dutch Health Week een gratis programma vol theater, workshops, sportlessen, kunst en film. Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs: “Samen met onder andere gemeente Utrecht, Utrecht Marketing, FC Utrecht, TivoliVredenburg en Centraal Museum hadden we het doel om de events en activiteiten over de hele stad te laten uitstromen en slimme samenwerkingen aan te gaan met partners uit diverse sectoren. Zo hoopten we de hele stad te activeren en dat is gelukt. Met elkaar hebben we een inspirerend meerdaags festival neergezet en dit biedt veel perspectief voor een gezonde toekomst voor de stad.”

Dutch Health Week is van iedereen en wordt ondersteund door Koninklijke Jaarbeurs, Utrecht Marketing, ROM Utrecht Region, Economic Board Utrecht en Gemeente Utrecht.